LIETOŠANAS Noteikumi
Atteikuma tiesības
Fiziska persona,
kas izsaka vēlēšanos iegādāties, iegādājas vai varētu iegādāties vai izmantot
preci vai pakalpojumu nolūkam, kurš nav saistīts ar saimniecisko vai
profesionālo darbību (tālāk tekstā – patērētājs) saskaņā ar Latvijas Republikas
Ministru kabineta noteikumu Nr. 255 “Noteikumi par distances līgumu” par
distances līgumu 19. punktu var izmantot atteikuma tiesības un atgriezt
iegādāto preci 14 kalendāro dienu laikā no pirkuma izdarīšanas brīža.
Lai izmantotu
minētās atteikuma tiesības, Jums ar paziņojumu par lēmumu atteikties no
iepriekš minētā distances līguma ir jāinformē SIA “Be More” elektroniski,
nosūtot iesniegumu uz elektroniskā pasta adresi [email protected] vai
rakstveidā, nosūtot iesniegumu uz adresi Rudzu iela 25, Dreiliņi, Stopiņu
novads, LV-2130, Latvija.
Iesnieguma
nosūtīšana noteiktajā termiņā atbrīvo patērētāju no jebkurām līgumsaistībām
saistībā ar attiecīgo distances līgumu. Patērētāja pienākums ir septiņu dienu
laikā no atteikuma veidlapas vai iesnieguma nosūtīšanas (elektroniskās vēstules
nosūtīšana vai pasta zīmogs) atgriezt preci pārdevējam. Pēc preces atgriešanas
pārdevējs novērtē preces atgriešanas stāvokli un sagatavo dokumentu par naudas
līdzekļu atgriešanu un nosūta to atbildes veidā elektroniski vai uz norādīto
adresi. Ja patērētājs apstiprina dokumenta par naudas līdzekļu atgriešanu
saturu, pārdevēja pienākums ir septiņu dienu laikā pēc patērētāja
apstiprinājuma saņemšanas atmaksāt patērētājam par preci samaksāto naudas
summu.
Informējam, ka patērētājs nevar izmantot atteikuma
tiesības, ja:
- preces vai pakalpojuma cena ir
atkarīga no finanšu tirgus svārstībām, kuras pārdevējs nevar kontrolēt un kuras
var rasties atteikuma tiesību termiņā;
- prece tiek izgatavota pēc
patērētāja norādījumiem, vai prece ir nepārprotami personalizēta;
- prece ātri bojājas vai tai drīz
beidzas derīguma termiņš;
- patērētājs ir atvēris iepakojumu
precei, kuru veselības un higiēnas apsvērumu dēļ nevar atdot atpakaļ;
- prece tās īpašību dēļ pēc piegādes
ir neatgriezeniski sajaukusies ar citām šīs preces daļām (piemēram, sajauktas
divas iepakojumā esošas un nodalītas akrila krāsas);
- patērētājs ir pieprasījis
pārdevējam vai pakalpojuma sniedzējam ierasties un veikt steidzamus
remontdarbus vai tehniskās apkopes darbus. Ja pārdevējs vai pakalpojuma
sniedzējs, ierodoties pie patērētāja, sniedz papildu pakalpojumu vai piegādā
preces, kas nav nepieciešamās rezerves daļas, lai veiktu remontdarbus vai
tehniskās apkopes darbus, atteikuma tiesības ir piemērojamas minētajiem papildu
pakalpojumiem vai precēm;
- patērētājs ir atvēris
audioierakstu vai videoierakstu, vai datorprogrammu iepakojumu (attiecas arī uz
plaukstdatora, navigācijas iekārtas u.c. programmatūrām);
- līgums noslēgts par digitālā
satura piegādi, kas netiek piegādāts pastāvīgā datu nesējā un ja digitālā
satura piegāde ir uzsākta ar patērētāja iepriekš skaidri paustu piekrišanu un
apliecinājumu par atteikuma tiesību zaudēšanu.
Mūsu ieteikumi, lai izvairītos no pārpratumiem:
- preces saņemšanas brīdī
pārliecinieties vai tā pilnībā atbilst pasūtītajai – ražotājs, modelis, krāsa,
izmērs un citi būtiski parametri. Atteikuma tiesības nav spēkā precei, kura
piegādāta ar kurjerdienestu un kurai konstatēts skrāpējums vai jebkāds cits
mehānisks bojājums un tas nav norādīts uzreiz pie preču saņemšanas. Redzot
kādus vizuāli uzskatāmus bojājumus iepakojumam, lūdzam pieprasīt kurjeram tos
atzīmēt preču piegādes pavadveidlapā. Tas palīdzēs ātri rast risinājumu
gadījumā, ja arī pati prece tikusi bojāta piegādes laikā! Jums ir tiesības
preci, kurai bojāts iepakojums vai liekas aizdomīga, nepieņemt jau preces
piegādes brīdī.
- Pārbaudiet, taču nelietojiet preci.
- Neatveriet audioieraksta,
videoieraksta vai datora programmatūras iepakojumu.
- Saglabājiet un nesabojājiet preces
oriģinālo iepakojumu un komplektāciju.
Ja patērētājs
izmanto atteikuma tiesības un tas nav saistīts ar attiecīgās preces vai
pakalpojuma neatbilstību līguma noteikumiem, tad patērētāja pienākums ir segt
izmaksas, kas saistītas ar preces nosūtīšanu atpakaļ.
Citu sūdzību izskatīšanas kārtība
Sūdzību par preču
pieejamību vai kvalitāti lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz elektroniskā
pasta adresi [email protected] vai rakstveidā, nosūtot uz adresi Rudzu iela
25, Dreiliņi, Stopiņu novads, LV-2130. Pārdevējs 7 darbdienu laikā no
iesnieguma saņemšanas dienas sniedz patērētājam rakstveida atbildi uz iesniegumu,
atbildi nosūtot uz sūdzībā norādīto saziņas adresi, un informē par iespējamo
prasījuma izpildes veidu vai strīda risinājumu, ja minētajā laikposmā nav
panākta vienošanās par patērētāja prasījuma izpildi vai alternatīvu prasījuma
izpildes veidu.
Ja sūdzība tiks
atzīta par nepamatotu un Jūs sūdzības atzīšanai par nepamatotu nepiekritīsiet,
Jums ir tiesības izmantot normatīvajos aktos noteiktās alternatīvo strīdu
risināšanas iespējas, iesniedzot preces pārdevējam rakstveida iesniegumu par
ārpustiesas strīda risināšanu, norādot:
- vārdu, uzvārdu,
kontaktinformāciju;
- iesnieguma iesniegšanas datumu;
- strīda būtību, prasījumus un to
pamatojumu.
Informācija par
ārpustiesas strīdu risināšanas iespējām un ārpustiesas strīdu risinātājiem:
- http://www.ptac.gov.lv/lv/content/stridu-risinasanas-process
- http://www.ptac.gov.lv/lv/content/arpustiesas-pateretaju-stridu-risinataju-datubaze
- https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=LV
Pārdevējs 15
darbdienu laikā no iesnieguma saņemšanas dienas sniedz patērētājam rakstveida
atbildi uz iesniegumu, atbildi nosūtot uz sūdzībā norādīto saziņas adresi, un
informē par iespējamo prasījuma izpildes veidu vai strīda risinājumu, ja
minētajā laikposmā nav panākta vienošanās par patērētāja prasījuma izpildi vai
alternatīvu prasījuma izpildes veidu.
Svarīgi
SIA “Be More” neglabā noslēgtos pirkuma līgumus. Atsevišķos gadījumos iespējama pirkuma dokumentu (čeks, preču pavadzīme) un garantijas kartes atjaunošana.